چقدر طول میکشد که سئو سایت به نتیجه برسد ؟
یکی از متداول ترین سوالاتی که من به عنوان یک متخصص سئو دریافت می کنم این است که ” سئو چه مدت طول می کشد تا به نتیجه برسد ؟ “
این همچنین یکی از ناامیدکننده ترین سوالات است زیرا ، گرچه مشتری ها به طور قابل توجهی پاسخ قطعی می خواهند ، اما به دلیل همه متغیرهای درگیر ، راهی برای ارائه آن وجود ندارد.
این به این دلیل است که علاوه بر تمام متغیرهایی که در بهینه سازی وب سایت شما نقش دارند ، شما همچنین باید همان متغیرها را در تلاش های بهینه سازی رقبا ارزیابی کنید.
این می تواند یک سوال پیچیده را ، بی نهایت دشوارتر کند.
بهترین کاری که می توانم انجام دهم این است که به شما یک محدوده چهار ماهه تا یکسال بدهم .
این دامنه بر اساس سه متغیر اصلی تعیین می شود که SEO شما چه مدت طول خواهد کشید:
- رقابت
- پیوندهای ورودی
- محتوا
- تبلیغات
ذکر این نکته مهم است که حتی با وجود داده های پشت این متغیرها ، هیچ فرمولی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد.
با این حال ، پاسخ به آن بسیار بیشتر از حدس ساده است.
برای مشخص کردن اینکه SEO شما به چه مدت زمان نیاز دارد ، با ارزیابی داده های پشت این سه متغیر انجام می شود .
نقش رقابت در مدت زمان لازم در بازدهی سئو سایت :
اگر چیزی مانند غلات صبحانه با طعم ماهی سالمون می فروشید ، احتمالاً با هیچ رقابتی روبرو نخواهید شد.
با این حال ، آن دسته از ما که محصولات و خدماتی را می فروشیم که افراد واقعی آنها را خریداری می کنند ، بر اساس تقاضا با رقابت های مختلفی روبرو خواهیم شد.
به عنوان مثال ، لوله كشي كه در بازارهاي محلي كوچك خدمت مي كند ، در مقايسه با يك كارگزار املاك و مستغلات كه در يك شهر بزرگ سروكار دارد ، رقابت كمتري را تجربه خواهد كرد.
تبلیغات
همانطور که تصور می کنید ، هرچه صفحات وب با رقابتی بالاتر روبرو شوند ، صعود به بالای نتایج جستجو بیشتر طول می کشد.
این از الگویی سازگار پیروی می کند که در صفحات و نتایج پایین تر , سریع تر و آسان تر انجام میشود ، اما با بالا رفتن از نتایج جستجو ، هر مرحله بعدی اغلب به طور قابل توجهی تلاش و زمان بیشتری را می طلبد.
این امر هم به دلیل حجم رقبا و هم به این دلیل است که صفحات دارای رتبه برتر حرفه ای های باتجربه SEO را پشت سر خود دارند.
تبلیغات
جنبه ای از رقابت که اغلب نادیده گرفته می شود ، این رابطه بین حجم رقابت در یک مکان خاص و شایستگی متخصصان سئو در پشت صفحات وب برتر در آن مکان است.
اینطوری در موردش فکر کنید :
تقاضا شرکت ها را به سمت جایگاهی سوق می دهد و منجر به افزایش رقابت می شود.
این رقابت آنها را به سمت ارائه معاملات رقابتی تر سوق می دهد ، به این معنی که آنها باید سود بیشتری از بازار را به دست آورند تا همچنان سودآور باقی بمانند.
این محیطی است که معمولاً شرکت های بزرگتر با جیب های عمیق تر را ترجیح می دهد – و آنها می توانند بهترین متخصصان SEO را در صنعت استخدام کنند.
اگر با این وضعیت مخالف باشید ، نبرد طولانی تر و سخت تری پیش رو دارید.
بنابراین ما باید تمام جنبه های SEO رقبا را ارزیابی کنیم ، اما باید فراتر از موقعیت فعلی آنها بنگریم. این فقط یک نقطه شروع است.
ما همچنین باید فعالیت آنها را در طی چند ماه گذشته بررسی کنیم و سپس فعالیت های آنها را ادامه دهیم.
این مهم است زیرا برای اینکه از رقبای خود سبقت بگیرید ، باید تلاش کنید بیشتر و حرفه ای تر از آنها باشد اگر می خواهید از آنها عبور کنید.
نقش پیوندهای ورودی در مدت زمان لازم برای نتیجه گرفتن از سئو
پیوندها هنوز هم نقش زیادی در سئو دارند ، اما تأثیر آنها در مدت زمان طولانی به عوامل عمیق تری بستگی دارد.
اولین مورد ، حجم پیوندها به وب سایت شماست.
به طور کلی ، پیوندهای بیشتر به شما کمک می کنند تا سریعتر به موفقیت SEO برسید ، اما این فقط یک بازی اعداد نیست.
به طور کلی ، پیوندهای کم کیفیت و بالاتر از وب سایت های مربوطه تأثیر بیشتری نسبت به حجم بیشتری از پیوندهای بی کیفیت از وب سایت های بی ربط در نتایج شما خواهند داشت.
این نیز از آن جهت مهم است که به دست آوردن پیوندهای با کیفیت بالا به طور کلی دشوارتر است ، بنابراین تکرار آن برای رقبا دشوارتر خواهد بود.
و برخلاف پیوندهایی که با استفاده از روشهای خودکار ایجاد می شوند ، دوام بیشتری دارند.
اما سرعت بدست آوردن لینک و سرعتی که در طول تاریخ لینک دریافت کرده اید نیز می تواند عواملی مهم باشند زیرا به طور کلی ، افزایش ناگهانی می تواند نشانگر تلاش غیر طبیعی برای دستکاری رتبه بندی باشد.
اگر از روشهایی استفاده می کنید که با دستورالعملهای Webmaster Google مطابقت ندارند و تعداد پیوندهای ورودی که باعث بازبینی دستی می شوند ناگهان افزایش یافته اید ، ممکن است با مجازات از سمت گوگل روبرو شوید.
این رشد طبیعی به نظر می رسد :
این امر کمتر طبیعی به نظر می رسد اما بسته به عوامل دیگر ، مانند پوشش رسانه ای اخیر ، راه اندازی محصول جدید یا یک کارزار شگفت انگیز بازاریابی محتوا ، کاملا طبیعی است:
اما این رشد میتوانید غیرطبیعی باشد :
بنابراین ، به طور کلی ، هرچه سریعتر بتوانید پیوندهای مرتبط و با کیفیت بالا را بدست آورید ، سریعتر رتبه بندی خواهید شد ، اما این موضوع با یک توجه جدی همراه است.
سرعت پیوند شما – سرعت دریافت لینک – باید رشد نسبتاً پایداری داشته باشد.
اگر تاکتیک های ایجاد پیوند شما از دستورالعمل های Google پیروی می کند ، این امر به طور طبیعی اتفاق می افتد.
معمولاً فقط وقتی از تاکتیک های سیاه استفاده می کنید الگوهای غیرطبیعی می بینید که می تواند به پیشرفت شما آسیب برساند.
نقش تولید محتوا در مدت زمان لازم برای نتیجه گیری از سئو :
محتوای منتشر شده در وب سایت شما نیز در سرعت دیدن نتایج شما نقش دارد و اولین چیزی که باید بدانید این است که کیفیت بسیار مهم است.
شاید شما روزی صد مقاله 300 کلمه ای سفارش داده باشید و منتظر باشید که رتبه سایت شما تکان بخورد اما این نمیتواند برای شما نتیجه بخش باشد .
البته حداقل طول یا حتی ایده آل وجود ندارد اما محتوا باید به گونه ای باشد که مشکل خواننده را به طور کامل برطرف کند .
این افسانه وجود دارد که شما باید مطالب جدید را به آرامی منتشر کنید ، این از این تئوری ناشی می شود که انتشار یکباره تعداد زیادی محتوای جدید می تواند از نظر Google غیرطبیعی به نظر برسد ، بنابراین می تواند به رتبه شما آسیب برساند.
قابل درک است که مردم چگونه می توانند این افسانه را باور کنند ، اما گوگل رسماً آن را تکذیب کرده است.
اگر محتوای عالی آماده استفاده دارید ، از نظر سئو هیچ دلیلی ندارد که فوراً آن را منتشر نکنید.
هرچه زودتر آن را منتشر کنید ، هرچه زودتر تأثیر مثبتی در رتبه بندی شما خواهد داشت.
شایان ذکر است که رتبه بندی یک صفحه وب با سن آن ارتباط دارد.
به گفته خود گوگل :
قبل از دیدن نتایج SEO شما باید آماده باشید که چندین ماه تا یک سال سرمایه گذاری کنید ، اما حتی در آن صورت شما رتبه اول نخواهید بود .
در واقع ، طبق تجزیه و تحلیل آماری جامع ، تنها 5.7٪ از تمام صفحات تازه منتشر شده در عرض یک سال به 10 صفحه برتر Google می رسند.
و حتی اگر این کار را انجام دهید ، دیگر نمی توانید آرام باشید زیرا رقبای شما دائماً برای گرفتن موقعیت از شما تلاش میکنند
به عبارت دیگر ، این یک تلاش مداوم است که واقعاً هرگز کامل نخواهد بود.
برای مشاوره رایگان و ارائه قیمت میتوانید با من تماس بگیرید .
مقالات پیشنهادی :
چرا تولید محتوا با کیفیت برای وب سایت مهم است ؟
چرا طراحی سایت با وردپرس یک گزینه عالی است ؟
دیدگاهتان را بنویسید