1 اسفند 1400 در دیجیتال مارکتینگ

رسانه های اجتماعی ابزار شما برای بازاریابی برند

رسانه های اجتماعی ابزار شما برای بازاریابی برند

شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر برندیگ و افزایش مشتری ها دارند؟

رسانه های اجتماعی یکی از قابل اعتمادترین و محبوب ترین منابع برای بررسی محصولات تولید شده توسط مصرف کننده و رتبه بندی برند هستند. بر اساس مطالعه ای که توسط NM Incite انجام شده است، 60 درصد از مصرف کنندگان محصولات را از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی کشف می کنند. به این صورت است که مشتریان مدرن چگونه اطلاعاتی را درباره برندهایی که با آنها تعامل دارند، پیدا کرده، تحقیق کرده و به اشتراک می گذارند.

 

مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای یافتن برنامه های وفاداری به برند، ترویج محصولات و خدمات مورد علاقه خود و ابراز وفاداری یا ناامیدی به برند استفاده می کنند:

  • 41 درصد از مشتریان برای مشوق های تخفیف با برندها تعامل دارند.
  • از هر 3 مشتری، 2 نفر تحت تأثیر بافت اجتماعی تبلیغات برند هستند.
  • 58 درصد از مشتریان نظرات خود را برای هدایت سایر مصرف کنندگان از تجربیات منفی برند ارسال می کنند.

 

مصرف کنندگان همچنین از رسانه های اجتماعی برای ایفای نقش سفیران برند استفاده می کنند:

  • 53 درصد از مصرف کنندگان برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند
  • 60 درصد از افراد 18 تا 34 ساله پیشنهاداتی برای بهبود محصول ارائه می دهند
  • 64 درصد از مصرف کنندگان می خواهند به سفارشی کردن محصولات کمک کنند.

 

نام تجاری (برند) یا برند شما به بازاریابی رسانه های اجتماعی نیاز دارد :

شناخت برند را افزایش دهید
مصرف کنندگان امروزی قبل از خرید تکالیف خود را انجام می دهند، و به طور کلی سه نتیجه متفاوت در هنگام جستجوی یک برند به صورت آنلاین وجود دارد:

 

1 . از دست دادن اعتماد اگر برندی حضور آنلاین نداشته باشد.
اگر متوجه شوند برند شما در رسانه های اجتماعی غیرفعال است، اعتماد را از دست می دهند.
آنها می بینند که شما در رسانه های اجتماعی فعال هستید و می توانید فرهنگ و ارزش برند خود را کشف کنید، که منجر به اعتماد می شود.

2 . ایجاد وفاداری:
رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای برندهای بزرگ و کوچک برای ایجاد روابط قوی با مشتریان خود، به دست آوردن سرنخ و ایجاد وفاداری و رضایت مداوم هستند:

برندهایی که به طور فعال با مشتریان در رسانه های اجتماعی درگیر هستند، معمولاً از وفاداری مشتری بالاتری برخوردار هستند.
برندها می توانند روابط قوی با مشتری ایجاد کنند که آنها را از رقبا متمایز کند.
برندها می توانند ارزش های شرکت را تقویت کنند.
برندها می توانند مشتریان را به سفیران برند تبدیل کنند.

بهتر است بخوانید:   9 نکته و ترفند برای موفقیت در اینستاگرام

3 . افزایش فروش و کاهش هزینه:
رسانه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی ضروری برای تعیین نیازهای مشتری و تبدیل آن به ارقام فروش بهتر است:

پلتفرم رسانه اجتماعی مناسبی را انتخاب کنید که پتانسیل دستیابی به پایگاه های مشتریان هدف را دارد.
به نظرات مشتریان در رسانه‌های اجتماعی پاسخ دهید و راه‌هایی برای جبران تجربه منفی ارائه دهید یا از مشتریان برای نظرات مثبت تشکر کنید.
پیوندهایی به وب سایت خود را در صفحات رسانه های اجتماعی خود قرار دهید و به وضوح اطلاعاتی را ارائه دهید که مشتریان احتمالاً به جستجو یا نیاز دارند.

 

 

نام تجاری (برند) رسانه های اجتماعی جنبه طبیعی و جدایی ناپذیر یک استراتژی بازاریابی کلی است و می تواند به برندها کمک کند به روش های بهینه با مشتریان ارتباط برقرار کنند و به طور مثبت از برند خود استفاده کنند.

ارزش پیشنهادی قوی
ایجاد آگاهی از برند یک سفر مداوم است و شما باید دائماً از پایگاه مصرف کننده هدف خود بخواهید تا با شما تعامل داشته باشد:

جستجو برای محصولات و برند خود در رسانه های اجتماعی، از جمله هشتگ ها و کلماتی که مشتریان احتمالاً برای توصیف راه حل ها یا دسته بندی محصولات شما استفاده می کنند، ایجاد کنید. این کار را می توان به صورت دستی در توییتر، در برنامه های رایگان مانند Tweetdeck یا Hootsuite یا برنامه های پولی مانند Radian6 انجام داد.
در صورتی که نام تجاری (برند) یا محصولات شما اغلب اشتباه املایی دارند، با چند تغییر املایی آزمایش کنید.
به گروه‌هایی مانند لینکدین یا فیس‌بوک بپیوندید تا با مشتریان در گروه‌های اجتماعی دلخواهشان درگیر شوید.
از طرف دیگر، به گروه‌های رقیب بپیوندید تا تعیین کنید که پایگاه مشتری آنها چگونه با برندشان درگیر است.

 

قدردانی از مخاطبان هدف :

محتوای قابل تشخیصی را ارائه دهید که مشتریان با کسب و کار شما مرتبط می‌کنند، که به ارتقای اهداف، ارزش‌ها و بیانیه‌های مأموریت برند نیز کمک می‌کند:

در استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و آرم‌ها ثابت قدم باشید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای بصری حسی مشابه در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی دارد.
از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی برای ساده کردن فرآیند پست های برنامه ریزی شده مداوم استفاده کنید.

بهتر است بخوانید:   چقدر طول میکشد که سئو سایت به نتیجه برسد ؟
ایجاد اعتماد
ایجاد اعتبار و اعتماد از طریق رسانه های اجتماعی:

محتوای رسانه های اجتماعی معتبر ایجاد کنید.
با به‌روزرسانی مکرر محتوا را تازه نگه دارید و نظرات مشتریان، مراجع، توصیه‌ها، فریادهای رهبران فکری و موارد مهم را در آن لحاظ کنید.
حضور خود در رسانه های اجتماعی را با آنچه که با تصویر برند شما سازگار است هماهنگ کنید.
ارزیابی و بداهه سازی استراتژی ها
شما باید استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشید، اما الهام گرفتن از سایر مشاغل نیز مشکلی ندارد:

از موفقیت‌ها و شکست‌های آن‌ها بیاموزید تا تشخیص دهید چه کارهایی را درست انجام می‌دهید و در کجا کمبود دارید.
مطمئن باشید که از کسب و کاری که تحسینش می کنید چیزی را کپی نمی کنید.
برای مدیریت رسانه های اجتماعی خود به جای یک فرد مجرد از یک تیم بازاریابی استفاده کنید.
راه درست برای نظارت بر رسانه های اجتماعی و بازاریابی

از نظارت بر رسانه های اجتماعی برای یادگیری از مشتریان خود و کمک به اطلاع رسانی محصول، محتوا و استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید:

از ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی برای جمع آوری اطلاعاتی استفاده کنید که به رشد برند شما کمک می کند.
از روندهای بازار جلوتر بمانید، جایگاه های محصول را شناسایی کنید و با نظارت بر کلمات کلیدی کشف کنید که چه چیزی باعث بحث های صنعت می شود.
افرادی را پیدا کنید که با برند و محصولات شما در رسانه های اجتماعی تعامل دارند و با آنها ارتباط برقرار کنید تا احتمال اینکه به سفیران برند تبدیل شوند.
یک حساب تیم پشتیبانی مشتری جداگانه در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید تا به حل مشکل یا پاسخ سریعتر به مشتریان کمک کند.
برای به حداقل رساندن واکنش منفی رسانه های اجتماعی، در صورتی که خدمات یا وب سایت شما از کار بیفتد، یک برنامه فعال داشته باشید.
هنگام انجام هدایا یا تبلیغات، به هشتگ ها و کلمات کلیدی مرتبط توجه داشته باشید تا بتوانید مکالمات را ضبط کنید، به مشتریان پاسخ دهید و روابط ایجاد کنید.

 

چگونه برندهای محبوب از رسانه های اجتماعی برای رشد خود استفاده کرده اند؟

ایسوس:
ایسوس پنجمین خرده‌فروش بزرگ PC در جهان (2015) با ارزش نام تجاری (برند) 1.3 میلیارد دلاری، کمپینی را برای ایجاد آگاهی از محصول، افزایش فروش و انتقال تأثیرات تحول‌آفرین مثبت فناوری راه‌اندازی کرد.

بهتر است بخوانید:   سئو سیاه چیست و چه مواردی به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته میشوند ؟

ایسوس از رسانه‌های اجتماعی برای تشویق مشارکت مشتری از طریق اشتراک‌گذاری داستان‌ها استفاده کرد، جایی که مشتریان محتوای خود را با انجام اعمال محبت آمیز در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به اشتراک گذاشتند.
در نتیجه، ایسوس حضور خود را در رسانه های اجتماعی گسترش داد، رشد داد و متنوع کرد، محصول جدید خود را تبلیغ کرد و نتایج زیر را دریافت کرد :

500000 کلیک یونیک. 50000 تعامل در رسانه های اجتماعی. 60 میلیون impressions و 6 میلیون بازدید ویدیو.

 

شارپی

این شرکت محبوب ماژیک ، یک محصول معمولی را از طریق کمپین‌های هوشمندانه رسانه‌های اجتماعی و تعامل با مشتری، به یک نام آشنا تبدیل کرده است:

آنها از وبلاگ و رسانه های اجتماعی خود برای ایجاد یک جامعه فعال استفاده کردند: آنها تصاویر پس زمینه خود را تغییر می دهند تا مردم را علاقه مند نگه دارند.

 

آنها توجه خود را معطوف می کنند تا با به اشتراک گذاشتن نمونه هایی از هنر مشتری، خلاقیت مشتری خود را برجسته کنند.

آنها داستان های مشتریان و آثار هنری آنان را به اشتراک می گذارند و از وبلاگ خود برای الهام بخشیدن به مشتریان از طریق رقابت های سرگرم کننده و چالش های هنری استفاده می کنند که سطح حضور آنلاین و تعامل آنها را افزایش می دهد.

 

شخصیت برند خود را در رسانه های اجتماعی بسازید:

تصویر، شخصیت، ارزش‌ها و صدای برند به یک استراتژی یکپارچه شناسایی برند مرتبط هستند. به یاد داشته باشید که بین یک سازمان و یک برند تمایزی وجود دارد:

اولی به بازاریابی یا تولید خدمات و محصولات می پردازد و برند خود را از طریق تبلیغات و بازاریابی ایجاد می کند، در حالی که دومی تصویر و شخصیت مرتبط با یک سازمان است.

از آنجایی که 70 درصد از تجارب خرید مبتنی بر رفتاری است که مشتری احساس می‌کند دریافت می‌کند، سازمان‌ها باید هر کاری که لازم است برای ارتباط با مشتریان و ایجاد پیروان وفادار از طریق شناخت برند انجام دهند. این کلید به دست آوردن مشتریان وفادار و افزایش فعالانه آگاهی از برند و بهبود بازگشت سرمایه کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

 

برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی وب سایت و برنامه ریزی تولید محتوا میتوانید با من در تماس باشید .

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مرور این وب سایت، با قوانین و مقررات ما موافقت می کنید.
موافقم