1 مرداد 1400 در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت بک لینک در سئو / بک لینک چیست ؟

اهمیت بک لینک در سئو / بک لینک چیست ؟

بک لینک چیست؟

بک لینک پیوندی است که هنگام پیوند یک وب سایت به وب سایت دیگر ایجاد می شود. به بک لینک ها  “inbound links” یا  “incoming links.” نیز گفته می شود. لینک دهی برای سئو مهم است.

 

چرا بک لینک ها در سئو مهم هستند؟

بک لینک به ویژه برای سئو بسیار ارزشمند است زیرا نشان دهنده “رای اعتماد” از یک سایت به سایت دیگر است.

 

در واقع ، بک لینک به وب سایت شما سیگنالی برای موتورهای جستجو است که دیگران به محتوای شما اعتماد می کنند. اگر بسیاری از سایتها به یک صفحه وب یا وب سایت مشابه پیوند دارند ، موتورهای جستجو می توانند نتیجه بگیرند که ارزش پیوند دادن به آنها را دارند و بنابراین در نتیجه جستجو نیز ارزش دارد. بنابراین ، کسب این بک لینک ها می تواند تأثیر مثبتی در موقعیت رتبه بندی سایت

 داشته باشد.

کسب بک لینک

کسب بک لینک یکی از ملفه های اصلی SEO خارج از سایت است. روند بدست آوردن این پیوندها با عنوان کسب لینک یا ایجاد لینک شناخته می شود.

 

برخی از بک لینک ها ذاتاً از بقیه ارزش بیشتری دارند. پیوندهای پیگیری شده از سایت های معتبر ، محبوب و پرمخاطب مطلوب ترین بک لینک برای کسب در نظر گرفته می شوند ، در حالی که بک لینک از سایت های کم طرفدار و بالقوه ناخواسته معمولاً در انتهای دیگر طیف قرار دارند.

پیروی از پیوند یا عدم پیروی آن (منظور follow  و no follow است) قطعاً مهم است ، اما ارزش پیوندهای nofollow را کاملاً تخفیف ندهید. حتی فقط ذکر شدن در وب سایت های با کیفیت می تواند به برند شما رونق ببخشد.

بهتر است بخوانید:   آینده سئو با وجود چت بات ها: انقلاب در سئو در دوران هوش مصنوعی

 

همانطور که برخی از بک لینک هایی که کسب می کنید ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند ، پیوندهایی که به سایت های دیگر ایجاد می کنید از نظر ارزش نیز متفاوت هستند. هنگام پیوند دادن به یک سایت خارجی ، انتخاب هایی که در مورد صفحه ای که از آن پیوند می دهید (متن صفحه ، محتوای آن ، قابلیت دسترسی به موتور جستجو و غیره) متن لنگر ( anchor text ) مورد استفاده خود را انتخاب می کنید ، خواه پیوند follow یا no follow  باشد، و سایر برچسب های متا مرتبط با صفحه پیوند دهنده می توانند تأثیر زیادی بر روی ارزش شما بگذارند.

 

اهمیت تحلیل رقبا از نظر تعداد بک لینک در سئو

بدست آوردن بک لینک می توانید زمانبر باشد. سایت های جدید یا کسانی که ردپای کلمات کلیدی خود را گسترش می دهند ممکن است دشوار باشد که بدانند هنگام ایجاد پیوند از کجا شروع کنند. اینجاست که تحقیقات در مورد پیوند های رقبا مهم میشود .

برای این کار میتوانید از ابزار سایت موز  استفاده کنید .

 

برای مشاوره رایگان در مورد سئو و تولید محتوا میتوانید با من در تماس باشید.

 

مقالات پیشنهادی : 

چرا تولید محتوا با کیفیت برای وب سایت مهم است ؟

چرا طراحی سایت با وردپرس یک گزینه عالی است ؟

چقدر طول میکشد که سئو سایت به نتیجه برسد ؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مرور این وب سایت، با قوانین و مقررات ما موافقت می کنید.
موافقم