16 مرداد 1400 در طراحی سایت

بایدها و نبایدهای انتخاب قالب وردپرس / نکات مهم در طراحی سایت

بایدها و نبایدهای انتخاب قالب وردپرس

نکات مهمی که در طراحی وب سایت و انتخاب قالب وردپرسی باید در نظر بگیریم : 

وردپرس یکی از محبوب ترین CMS و سازندگان وب سایت است. در حقیقت ، وب سایت هایی که با وردپرس ساخته شده اند 26 درصد از کل سایت های موجود در وب را تشکیل می دهند. موتورهای جستجو همچنین نشان دادند که وردپرس 2 میلیون و 740 هزار جستجو در هر ماه دارد!

 

بنابراین ، اگر شما دارای یک سایت وردپرس هستید یا می خواهید با استفاده از یک موضوع یک سایت جدید بسازید ، برخی از بهترین شیوه ها وجود دارد که باید با طراحی وب سایت حرفه ای مطابقت داشته باشد. ممکن است فقط با در نظر گرفتن این عوامل بتوانید دید ، تأثیر ، عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید.

 

این نکات طراحی وب سایت وردپرس از طراحان وب سایت حرفه ای و توسعه دهندگان وب است که این پلت فرم را برای ساختن سایتهای سریع و زیبا برای انواع مارک ها دوست دارند.

 

یک پالت رنگی ساده و جذاب انتخاب کنید

رنگ برند شما چیست؟ چگونه آنها در طراحی وب سایت و موضوع شما گنجانده شده اند؟ یک پالت رنگی عالی تأثیر بیشتری بر وب سایت شما می گذارد و توجه بازدیدکنندگان را به محتوایی که می خواهید ابتدا آنها را ببیند جلب می کند. این روش برای بازدیدکنندگان شما تعیین کننده است و مهمترین بخشهای تجارت شما را به صورت آنلاین برجسته می کند.

 

وقتی به وب سایت خود نگاه می کنید ، تن رنگ های مختلف را مشاهده می کنید؟ طراحان وب سایت می گویند این بهترین راه برای رنگ آمیزی سایت شما نیست. شما باید از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید که دارای دو رنگ اصلی است. سیاه یا خاکستری تیره در زمینه سفید بهترین پالت رنگی برای متن قابل خواندن است ، اما در برخی موارد ، بخش های فراخوانی با پس زمینه تیره و متن روشن نیز به خوبی کار می کنند.

 

بر روی طراحی فضای سفید تمیز استفاده کنید

یکی از اصول اصلی طراحی عالی استفاده از فضای سفید است. هنگامی که اطلاعات زیادی را در مقدار کمی از فضا قرار می دهید ، فضای سفید را شلوغ می کنید و منطقه قابل خواندن نمی شود.

 

وقتی فضای سفید زیادی دارید ، ممکن است طراحی بی نظم به نظر برسد.

بهتر است بخوانید:   چرا طراحی سایت با وردپرس یک گزینه عالی است ؟

 

طراحان معمولاً کسانی هستند که بیشترین تجربه را در مورد بهترین روش استفاده از فضای سفید دارند. هدف اصلی برجسته کردن مهمترین تصاویر ، فیلم ها و عناوین با فضای سفید است. شما همچنین می خواهید فضای سفید کافی در اطراف دکمه های دعوت به عمل خود داشته باشید تا برجسته شوند.

 

 

فونت های سفارشی و تایپوگرافی

آیا سایت شما از Helvetica ساده یا Verdana استفاده می کند؟ در حالی که استفاده از فونت های بدون سرف قابل خواندن مانند این ویران کننده نیست ، اما هنگام تایپوگرافی سفارشی به صدای نام تجاری شما کمک می کند. شما می توانید انواع افزونه های فونت را برای استفاده در سایت وردپرس خود پیدا کرده و یک فونت دلخواه متناسب با نام تجاری خود انتخاب کنید.

هنگام انتخاب یک فونت ، طراحان به خوانایی آن در دسکتاپ و تلفن همراه و همچنین ظاهر آن هنگام سفارشی هنگام استفاده از خط کج یا بولد توجه می کنند. فونت همچنین باید هنگام نمایش بر روی پس زمینه یا تصویر رنگی برجسته شود.

 

تصاویر با کیفیت بالاتر را امتحان کنید

آیا از تصاویر موجود در سال 2010 استفاده می کنید؟ اگر چنین است ، آنها قدیمی هستند. اگر مدت زیادی در اینترنت بوده اید ، اکثر تصاویر موجود قابل تشخیص هستند.

وقتی طراحان به دنبال تصاویر می گردند ، به دنبال جدیدترین و با کیفیت ترین عکس ها هستند و سعی می کنند افراد و تنظیمات منحصر به فردی را پیدا کنند که لحن برند را تداعی می کند. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که تصاویر محتوای شما را تکمیل می کنند و ایده درست را تنها با یک نگاه بیان می کنند.

 

با این حال ، اگر شرکت شما از قبل دارای تصاویری از لحاظ بصری جالب و با کیفیت است ، باید از آنها به جای تصویر موجود استفاده کنید. داشتن تصویری از شرکت ، خدمات یا محصول شما به افزایش کیفیت سایت شما کمک می کند.

 

پیوندهای ثابت خود را بررسی کنید

پیوندهای ثابت در بخش “تنظیمات” در داشبورد وردپرس شما تنظیم شده اند. این URL های دائمی هستند که هنگام مرور سایت شما ، کاربران را به صفحه خاصی هدایت می کنند. قالب استاندارد URL وردپرس yourdomain.com/p=123 است ، چیزی که شما می خواهید نیست. شما می خواهید این مورد را به “نام پست” تغییر دهید تا به عنوان yourdomain.com/your-post-name نشان داده شود.

بهتر است بخوانید:   چرا طراحی سایت با وردپرس یک گزینه عالی است ؟

 

انجام این کار به SEO و ساختارهای پیوند کمک می کند. شما همچنین می توانید یک استراتژی پیوند ثابت برای خود تعریف کنید ، اما اگر تجربه سفارشی سازی این ویژگی را ندارید ، باید با خدمات طراحی وب سایت حرفه ای مشورت کنید.

 

افزونه های خود را عاقلانه انتخاب کنید

افزونه های زیاد زمان بارگذاری سایت و تجربه موبایل را پایین می آورد. علاوه بر این ، افزونه ها می توانند با یکدیگر تداخل داشته باشند و خطاهای دیگری ایجاد کنند.

اینها معمولاً برای ایجاد وب سایت و سازماندهی عناصر مختلف ضروری هستند. افزونه های دیگر برای امنیت ، SEO ، بهینه سازی تصویر و ناوبری هستند.

 

شما باید هر افزونه ای را که نیاز ندارید حذف کنید و افزونه هایی را که می خواهید تا حد امکان از آنها استفاده کنید تحقیق کنید. آخرین افزونه چه زمانی به روز شده است؟ آیا صفحه پشتیبانی یا مستنداتی دارد؟ مطمئن شوید که امنیت افزونه و نظرات مشتریان را بررسی کرده اید.

 

انجام آزمایشات تجربه کاربری

آیا نقاط اصطکاک سایت وردپرس خود را می دانید؟ از صفحه اصلی خود ، می خواهید افراد به کجا منتقل شوند؟ خرید یا ثبت نام در بازاریابی چقدر دشوار است؟

هر وب سایت دارای یک مسیر ناوبری است. به طور معمول یک نوار ناوبری ، تصویر سرصفحه و یک دکمه فراخوانی برای اقدام در مرکز وجود دارد. هر چیزی که در زیر تصویر سرصفحه اصلی قرار دارد ، به کاربر نیاز دارد که به پایین حرکت کند ، و در حالی که مهم است ، می خواهید مهمترین فراخوان و محصول خود را در فضای بالای پوشه نشان دهید.

 

شما باید به دنبال فرصت های از دست رفته یا مناطق اصطکاک باشید که بازدیدکنندگان را در مسیر خود متوقف کند.

 

برای شروع آزمایش خود ، جداگانه از رایانه و تلفن همراه به وب سایت خود بروید. آیا همه صفحات به سرعت بارگذاری می شوند؟ آیا هر تصویر بارگیری می شود؟ وقتی روی دکمه CTA کلیک می کنید ، آیا شما را به جایی می برد که می خواهید بروید؟

بهتر است بخوانید:   چرا طراحی سایت با وردپرس یک گزینه عالی است ؟

 

ناوبری آسان و Mobile-Friendly :

در بالای اکثر وب سایت ها ، منوی ناوبری را خواهید دید. سنتی ترین منوی ناوبری در بالای صفحه با پیوندهایی به “درباره ما” ، “محصولات” ، “تماس” و موارد دیگر پخش می شود. در بسیاری از موارد ، این منوهای ناوبری دارای منوهای فرعی هستند که وقتی با ماوس روی هر پیوند حرکت می کنید ، ظاهر می شوند.

 

ناوبری ساده و تمیز بهترین کار را می کند. منوی ناوبری شما باید کاربر را به جایی که می خواهید هدایت کند ، اما همچنین باید سریع بارگیری شود و روی تلفن همراه کار کند. علاوه بر این ، نیازی نیست که کاربر را با تصمیمات زیاد تحت فشار قرار دهید تا روی ناوبری شما کلیک می کند.

با این حال ، برخی از مشاغل به محتوای ناوبری زیادی نیاز دارند ، مانند یک خرده فروش آنلاین ، جایی که معمولاً چندین دسته محصول با منوهای فرعی وجود دارد. بهترین عمل در اینجا این است که آن را ساختار یافته و به راحتی در دسکتاپ و تلفن همراه مشاهده کنید.

 

ابتدا سایت خود را در محیط های آزمایشی به روز کنید

برای اینکه سایت وردپرس خود را ایمن نگه دارید ، باید به صورت دوره ای آن را به روز کنید. وردپرس معمولاً هر ماه به روز رسانی امنیتی دارد ، اما اگر افزونه ای ناسازگار شود ، خطرناک است. برای اینکه بفهمید آیا بروزرسانی مشکلی ایجاد می کند یا خیر ، بهتر است وردپرس را در یک محیط آزمایشی ایمن به روز کنید و سپس قبل از به روز رسانی سایت به صورت زنده ، عملکرد سایت خود را بررسی کنید.

 

ویراستار گوتنبرگ را بشناسید

وردپرس ویرایشگر گوتنبرگ را در به روزرسانی وردپرس 5.0 در سال 2018 قرار داد. ویرایشگر جدید دارای ویژگی های خاصی برای قالب بندی و بلوک های محتوا است. در حال حاضر هنوز می توانید از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید ، اما بهتر است ویرایشگر محتوای جدید خود را ارتقا داده و در محیط آزمایشی بررسی کنید.

 

برای طراحی وب سایت خود و مشاوره میتوانید با من در تماس باشید .

 

مقالات پیشنهادی : 

چرا تولید محتوا با کیفیت برای وب سایت مهم است ؟

چرا طراحی سایت با وردپرس یک گزینه عالی است ؟

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مرور این وب سایت، با قوانین و مقررات ما موافقت می کنید.
موافقم