11 خرداد 1401 در دیجیتال مارکتینگ

سئوی داخلی یا On Page SEO چیست؟

سئوی داخلی یا On Page SEO چیست؟

سئو داخلی یا آن پیج چیست و چرا اهمیت دارد؟

بهینه سازی یا سئو داخلی به تمام اقداماتی اطلاق می­شود که می­توان مستقیماً در داخل وب سایت به منظور بهبود موقعیت آن در رتبه بندی جستجو انجام داد.

نمونه­هایی از این موارد شامل اقداماتی برای بهینه سازی محتوا یا بهبود توضیحات متا و تگ­های عنوان است.

 

تجزیه و تحلیل و اهمیت به عنوان پیش نیازی برای سئو داخلی:

بهینه سازی موثر در صفحه نیاز به ترکیبی از چندین عامل دارد. اگر قصد دارید عملکرد خود را به روشی ساختاریافته بهبود ببخشید، دو چیز درمورد کلیدی را باید رعایت کنید، تجزیه و تحلیل و نظارت منظم.

بهینه سازی ساختار یا محتوای یک وب سایت اگر این فرآیند در جهت دستیابی به اهداف نباشد و بر اساس ارزیابی دقیق مسائل اساسی ساخته نشده باشد، فایده چندانی ندارد.

 

عناصر بهینه سازی یا سئو داخلی:

هیچ گردش کار استاندارد و شناخته شده جهانی برای بهینه سازی صفحه وجود ندارد. با این حال، تجزیه و تحلیل و اقدامات برای پیاده سازی باید تا حد امکان جامع باشد تا اطمینان حاصل شود که از هر فرصتی برای بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو استفاده می­شود.

 

اگرچه هیچ راهنمای گام به گام ساده­ای برای بهبود جنبه­های داخلی وب سایت­ها وجود ندارد، اما لیست زیر سعی دارد اکثر رایج ترین عناصر را که در چهار حوزه اصلی طبقه بندی شده اند پوشش دهد:

 

  1. بهینه سازی فنی

دو جزء فنی اصلی یک وب سایت وجود دارد که می توان آنها را بهینه کرد:

 

1.1. سرعت سرور:

 

از آنجایی که زمان بارگذاری وب سایت توسط موتورهای جستجو به عنوان بخشی از ارزیابی آنها برای اهداف رتبه بندی در نظر گرفته می­شود، افزایش سرعت پاسخ سرور بخش مهمی از بهینه سازی صفحه است.

بهتر است بخوانید:   9 نکته و ترفند برای موفقیت در اینستاگرام

 

1.2. کد منبع:

یک کد منبع کارآمد می تواند به بهبود عملکرد وب سایت کمک کند. توابع اضافی یا بخش های کد اغلب می توانند حذف شوند یا عناصر دیگر را می توان ادغام کرد.

 

  1. محتوا

محتوا، در این زمینه، تنها به عناصر قابل مشاهده روی صفحه مانند متون و تصاویر اشاره نمی­کند. همچنین شامل عناصری است که در ابتدا نامرئی هستند، مانند تگ های alt یا متا دیتاها.

 

2.1. متن:

برای مدت طولانی، بهینه سازی متن بر اساس چگالی کلمات کلیدی انجام می­شد. این رویکرد اکنون جایگزین شده است، اولاً با وزن دادن به عبارات با استفاده از ابزارهای WDF*IDF و در سطح بعدی با استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه موضوعی برای اثبات عبارات و اصطلاحات مرتبط.

هدف از بهینه سازی متن باید همیشه ایجاد متنی باشد که نه تنها حول یک کلمه کلیدی ساخته شده باشد، بلکه ترکیب اصطلاحات و کل ابر کلمات کلیدی را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد. به این ترتیب می توان اطمینان حاصل کرد که محتوا یک موضوع را به دقیق ترین و جامع ترین شکلی که می تواند توصیف می­کند. امروزه دیگر بهینه سازی متون صرفاً برای رفع نیازهای موتورهای جستجو کافی نیست.

 

2.2. عناصر ساختاری متن:

این شامل استفاده از پاراگراف‌ها یا بولت ها، تگ‌های h-heading و پررنگ یا مورب کردن عناصر می‌شود.

 

2.3. گرافیک:

 

همه تصاویر عناصر محتوای مهمی هستند که می­توانند بهینه شوند. آنها می توانند به افزایش ارتباط محتوا کمک کنند و تصاویر بهینه شده می­توانند به تنهایی در جستجوی تصویر گوگل رتبه بندی شوند. در عین حال، می توانند جذابیت یک وب سایت را برای کاربران افزایش دهند.

بهتر است بخوانید:   رسانه های اجتماعی ابزار شما برای بازاریابی برند

 

2.4. فیلم :

بیشتر مواردی که در مورد تصاویر اعمال می شود در مورد ویدیوها نیز صدق می­کند. سئوکاران و مدیران وب‌سایت‌ها باید توجه ویژه‌ای به این داشته باشند که اطمینان حاصل کنند که محتوای سمعی و بصری ارائه شده در صفحات آنها واقعاً توسط کاربران قابل مشاهده است.

 

2.5. برچسب های متا:

عناوین متا، به عنوان یک عنصر صفحه مرتبط با رتبه‌بندی، و توضیحات متا، به عنوان یک عامل غیرمستقیم که بر  CTR (نرخ کلیک) در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر می‌گذارد، دو جزء مهم بهینه‌سازی صفحه هستند.

 

  1. پیوندهای داخلی و ساختار

پیوند داخلی می­تواند برای راهنمایی ربات­­ها از دامنه شما و همچنین برای بهینه سازی ناوبری برای کاربران واقعی استفاده شود.

 

3.1. ساختار منطقی و عمق خزیدن ربات­ها:

هدف در اینجا این است که منوها را با دقت ساختار دهیم و اطمینان حاصل کنیم که سلسله مراتب وب سایت بیش از چهار سطح ندارد. هرچه سطوح کمتری وجود داشته باشد، ربات سریع‌تر می‌تواند به تمام صفحات فرعی دسترسی پیدا کند و بخزد.

 

3.2. پیوند داخلی:

این نحوه مدیریت و توزیع لینک juice در یک دامنه را تعیین می کند و می تواند به افزایش ارتباط یک صفحه فرعی در مورد یک کلمه کلیدی خاص کمک کند. یک نقشه سایت خوب یکی از مهم ترین اصول اولیه سئو داخلی است که هم برای کاربرانی که سعی در پیمایش در دامنه و هم برای خزنده های موتورهای جستجو دارند، بسیار مرتبط است.

 

3.3. تگ های کنونیکال:

 

راه‌های اجتناب از محتوای تکراری شامل استفاده مناسب از تگ­های کنونیکال است.

بهتر است بخوانید:   سئو سیاه چیست و چه مواردی به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته میشوند ؟

 

3.4. ساختار URL:

این جنبه شامل بررسی اینکه آیا URL های مناسب موتور جستجو استفاده می­شود و آیا URL های موجود به طور منطقی با یکدیگر مرتبط هستند یا خیر، می­باشد. طول URL را می توان به عنوان بخشی از بهینه سازی صفحه نیز در نظر گرفت.

 

3.5. تمرکز:

صفحاتی که حاوی محتوای مفید خاصی نیستند و می توانند برای گوگل بی معنی در نظر گرفته شوند، باید با متاتگ  “noindex” برچسب گذاری شوند، که از قرار گرفتن آنها در نتایج جستجو جلوگیری می­کند.

 

  1. طراحی سایت

یکی از فاکتورهای اصلی در طراحی وب امروزه، قابلیت استفاده است. گرافیک های پیچیده اغلب با جایگزین های ساده تری جایگزین می شوند تا عملکرد صفحه را افزایش دهند. همین امر می­تواند در مورد سایر عناصر مانند برنامه­های جاوا اسکریپت نیز صدق کند.

 

4.1. بهینه سازی برای موبایل:

این به معنای تطبیق محتوای دسکتاپ یک وب سایت به گونه ای است که بتوان به راحتی در دستگاه­های تلفن همراه مانند تلفن­های هوشمند یا تبلت­ها به آن دسترسی داشت و مشاهده کرد.

 

4.2. اندازه فایل:

تصاویر یا گرافیک های بیش از حد سنگین می­توانند زمان بارگذاری صفحه را به شدت افزایش دهند. به عنوان بخشی از بهینه سازی صفحه خود، سئوکاران و طراحان گرافیک باید اندازه فایل ها را تا حد امکان کوچک و سبک نگه دارند.

 

 

4.3. فراخوانی برای اقدام یا Call to Action:

عناصر صفحه خاص باید برای تحریک یک اقدام کاربر از طریق تشویق تعامل با وب سایت استفاده شوند.

 

برای مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی وب سایت و برنامه ریزی تولید محتوا میتوانید با من در تماس باشید .

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مرور این وب سایت، با قوانین و مقررات ما موافقت می کنید.
موافقم